Pages

Monday, October 8, 2012

Jam Tangan: Keperluan Kemahuan Kemampuan


Jam merupakan satu keperluan dalam membolehkan kita membaca waktu. Walaupun ada orang yang tidak suka untuk memakai jam tangan, mereka masih lagi perlu merujuk di mana-mana sumber untuk menentukan waktu terkini seperti di skrin hanphone, dekoder astro, tekan info di astro, jam dinding, skrin monitor komputer dan selalunya tangan pada orang yang memakai jam tangan.

Untuk jam tangan jam yang murah dan simple seperti Casio F-91w di bawah ini merupakan keperluan bagi yang ingin memakai jam tangan. Ya, asalkan ada petunjuk waktu sudah memadai.

Casio F-91W





Tetapi jam tangan Rolex Submariner merupakan jam kemahuan aku atau mungkin beberapa rakan-rakan kita di sekeliling kita. Jam ini lambang kemegahan dan penuh dengan sejarah tersendiri dan sangat collectible.

Rolex Submariner Date





Tetapi kemampuan aku sekadar memakai jam tangan Orient "Submariner: Style.. huhu!! Dalam banyak-banyak jam tangan yang aku pakai, jam ni yang paling selesa aku pakai memandangkan tangan aku ni dalam kategori tangan comel.. haha!!

Orient Automatic 10 bar


Apa pula jam Kemahuan dan Kemampuan anda?

2 comments:

  1. Kalau ikut fungsi Casio tu dah memadai....
    Beli jam mahal2 ni lebih kepada kemahuan.. Namun bergantung kepada kemampuan juga. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Beli jam mahal lebh kepada hobi dan kemahuan.. Tapi tu la, tengok kemampuan jugak.. Utamakan keperluan dulu, baru kemahuan/kehendak.. haha!!

      Delete