Pages

Tuesday, September 11, 2012

Review: Casio AnaDigi (Analog & Digital)

 Jam Casio adik aku. Apa yang menarik pada jam ini ialah jam ini ada fungsi termometer. Bacaan pada jam ketika ini di waktu panas terik ialah 35.4 celcius. Panas beb! Pengguna jam ini nampak agak lasak. Boleh tengok pada clar balar pada badan jam. Huhu!

Button kuning tu kalau tak silap untuk kegunaan lap memory. Aku pun tak ingat sangat, walaupun aku pernah tekan-tekan button pada jam ini.

Kat belakang caseback ni kita boleh tahu fungsi pada jam ni. Dari termometer, lap memory, Lampu illuminator, auto light & world time. Canggih walaupun pada harga yang sangat murah.

Mungkin body jam ni bukan stainless steel sepenuhnya. Boleh tengok hakisan pada casing jam ni. Kalau tengok di belakang jam ni pun tertulis stainless steel back. Maksudnya caseback je yang stainless steel. yang Casing atas dia bukan stainless steel.

 Clasp push released macam ni mudah untuk memakai dan membuka tali jam.

Gaya hensem pemakai jam ini. Menggunakan jam jenis bracelet seperti ini yang bagusnya ialah mengekalkan keaslian jam. Jika jam tersebut dipasangkan dengan tali getah atau kulit, tali getah atau kulit ini akan sampai masanya akan rosak dan terputus. Nak cari yang original tu yang payah. Bracelet agak sukar untuk rosak. Yang rosak pun mungkin cuma pin penyambung bracelet tu je kot?

No comments:

Post a Comment