Pages

Thursday, April 14, 2011

Oris Automatic F1.

Dah lama rasanya aku teringin untuk memiliki jam jenama Oris seperti gambar di bawah. Nampak ringkas dengan penunjuk hari dan tarikh di pukul 3. Bezel yang sporty dan dial yang ringkas tetapi sporty. Tidak berserabut seperti jam Oris chronograph. Ada arabic number pada pukul 6, 9 dan 12. Menarik!!


Tali getah seperti alur tayar formula one (F1) ini telah menjadi trademark kepada kebanyakan jam Oris. Tali getah seperti ini sangat selesa dipakaikan di pergelangan tangan.

Yang menarik perhatian aku ialah crown jam ini besar, juga menjadi tarademark kepada kebanyakan jam Oris. Salah satunya turut dipanggil Oris Big Crown, telah menjadi sejarah dan menjadi buruan peminat jam vintage keluaran Swiss.
Alamak! Kenapa crown jam ni disalut dengan plastik biru macam ni? Adoi!!

Apa ni? Ish!! Takkan kot?


Hah!! Sah!! Jam Replika rupanya. Spoil betul la! Terus hilang mood aku nak mengulas jam ni bila tengok Rotor Merah Oris ni kosong tanpa tulisan Swiss Made Oris High Mech!!

Dah la.. tak payah nak ulas panjang-panjang lagi.. Wakaka!!!

5 comments:

  1. Aiya... tipah pun tertipu... huhu

    ReplyDelete
  2. Adoi!! Aku pun tertipu jugak daa...

    ReplyDelete
  3. bagus juga kalau ada blog yg review jam-jam kentang...teruslah berusaha bro..:)

    ReplyDelete
  4. Suka Jam, melihatkan kefanatikan ko kat jam Oris ni, nanti kalau aku ada masa aku reviewla untuk ko Oris Diver aku.

    ReplyDelete
  5. Hi guys, check out real oris watches on our page at http://www.facebook.com/ORIS.Malaysia

    ReplyDelete