Pages

Wednesday, November 21, 2012

Review: Seiko 6105-8000

Seiko yang menjadi lagenda, namun kurang menjadi buruan disebabkan bentuk yang lonjong aku rasa. Mata aku pun tak berkenan sangat. Kalau diberi pilihan, aku suka lagi bentuk tak simetri 6105-8110.
 Jam ini telah mengalami restorasi yang begitu kemas dan kelihatan baru. Jam yang ada date sahaja macam ni yang aku suka. Ringkas dan kemas.

 Crown bertanda Seiko yang dah menjadi lagenda.

 Enjin bersih dan dah diservis.

Caseback bertanda water proof. Jam ni sebenarnya aku cuba bid, malangnya saat-saat akhir tewas. Dan aku hanya mampu menyimpan gambar dan dikongsi di blog untuk tatapan bersama. Jam takda kat aku. Haha!!

4 comments:

  1. Ingatkan ko dah takmau main jam bro.. Ada usaha nak dptkan jam hebat ni. Ok sgt tu.. Haha...
    Skrg ni makin mahai la bro jam ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jam ni belum cuba kat tangan lagi.. haha!!

      Delete
  2. Replies
    1. Saja seller tu bid untuk diri dia sendiri.. haha!! Yang ni belum melilit kat tangan aku lagi. tu la pasal..

      Delete