Pages

Thursday, February 16, 2012

Seiko Samurai Limited Edition

Sangat cantik pada bezel dia dan inner ring yang nampak mengancam. Jarum jam, minit dan saat yang berbeza dengan Black Samurai. Tertulis Limited Edition (LE) berwarna merah. Pasti mencairkan peminat Seiko Diver's dan Seiko Samurai. Bezel gabungan warna hitam dan merah memberi gandingan warna yang maskulin.

Sangat cantik, namun agak mengecewakan kerana casing hanyalah stainless steel dan bukannya titanium. Jagi tidak ubah seperti Black Samurai dan bukan seperti Samurai Ti.
Beserta dengan kotak khas Limited Edition. Disediakan dengan tali getah untuk mempelbagaikan aksesori jam jika dah bosan dengan dengan bracelet.




Lain dari yang lain. Peminat Seiko Samurai pasti tidak senang duduk melihat wujudnya Limited Edition seperti ini. Mengikut rekod, hanya terdapat 500 unit sahaja yang dikeluarkan untuk siri ini.


Tiada PVD coating pada crown seperti black Samurai. Bezel sahaja terdapat PVD coating.



Namun tak berbaloi dengan untuk movement 7s35 dengan harga RM3,800.00. Gulp! Boleh klik di sini Samurai Limited Edition.
Kalau ada banyak duit yang tak tau nak buat apa, bolehlah dapatkan edisi ini. 500 unit je kat dunia ni. Beli dan simpan sahaja ye.. tak sesuai untuk digunakan sebagai jam harian. Haha!!


Tertulis Limited Edition di caseback. Siri yang ke 200/500. Kecewa jugak, sebab tiada nama Japan di caseback, adakah dipasang di Thailand jugak?


4 comments: