Pages

Sunday, March 13, 2011

Informasi: Mitos pendaratan di bulan oleh NASA?

Salah satu daripada "babak lakonan pelakon terhebat" Armstrong di "Bulan".
Hebat betul lakonan, sandiwara dan penipuan pihak NASA Amerika Syarikat terhadap dunia. Walau bagaimanapun, semua ini sudah tercatat dalam "sejarah" sebagai manusia pertama mendarat di bulan. Pada aku memang tak logik lagi manusia dapat mendarat ke Bulan. Dengan kemajuan hebat Soviet Union yang jauh meninggalkan Amerika Syarikat pada waktu tersebut pun tidak memungkinkan mereka menghantar angkasawan ke bulan. Bagaimana mungkin Soviet Union yang terlebih dahulu meneroka angkasa dan menghantar manusia pertama ke angkasa lepas tidak mampu menghantar manusia ke bulan. Sedangkan Amerika Syarikat hanya mampu menghantar anjing dan monyet sahaja ke angkasa, tiba-tiba menunjukkan "bukti" mereka dah mampu menghantar manusia ke angkasa. Itu pandangan aku je kot? Realitinya adakah benar terdapat penipuan seperti yang terdapat pada gambar di atas?

9 comments:

  1. Tu la.... terer depa berlakon... Hmmm....

    ReplyDelete
  2. Memang gila lah.. menipu utk memastikan depa sentiasa lebih hebat dari soviet union (USSR).. cis!!

    ReplyDelete
  3. Mmg sifat omputeh ni nak tunjuk depa lebih hebat dari org lain.

    ReplyDelete
  4. Aku pernah tgk dokumentari "did we land on the moon ?". reveal semua pasal benda2 yng mmg nampak benda nih dibuat kat stage....hampehhhh!!!.....

    suit diorang tuh pun sbenarnya lansung tak bleh tahan radiation even sebelum sampai kat bulan.....communication technology masa tuh mengambil masa 8 minit untuk sampai ke dari bulan ke bumi tapi diorang nih mcm berborak live jek dgn communication tower NASA kat bumi....gambar waktu diorang mendarat dan berlepas semula dari bulan siap fokus beb-imej dirakam dari ground bulan.saper yang tolong fokus kamera tuhh ????....so cameraman tuh la orng pertama menjejakkan kaki ke bulan, bukan neil armstrong. and cameraman tuh kena tinggal kat bulan sebab nak fokus kamera time shuttle berlepas semula....huhuhu

    siuutt.kena tipu aku rupanya....

    ReplyDelete
  5. diorang shooting kat area51...kawasan kat Nevada desert. kawasan larangan ...sampai skang orang awam dilarang menghampiri kawasan tuh dalam beberapa belas kilometer radius....diorang kasik alasan kawsan tuh tempat diorang kaji extra terestrial phenomenon tapi sebenarnya kat situ tempat simpan bukti....

    ReplyDelete
  6. aku pun ada gak dengar cerita ni. Hingga aku dapat gambar ni melalui emel. Baru nak share kat sini. Bayangkanlah, Soviet Union yang dah hantar manusia kat angkasa lepas tak boleh hantar manusia kat bulan. USA yang baru nak belajar hantar monyet ke angkasa tetiba dah dapat hantar manusia ke bulan. Haha!! Kita kena Bang Bang Boom diorang je rupanya..

    ReplyDelete
  7. So... perlukah aku beli Omega Moonwatch? Haha.... Aku suka bukan psl jam tu naik bulan... tp psl aku mmg suka design & aura jam tu. Hehe...

    ReplyDelete
  8. bro rizal : bang bang boom = good one ... hehehhe

    DJ : matte dial tu yamg tak tahan. hehehe

    ReplyDelete
  9. Omega Moonwatch antara jam aku admire.. Admire je setakat ni..
    Tapi sebelum Omega, aku nak angkat Oris dulu.. wakaka!! Beli jenama..
    Adrlee, bang bang boom terhebat sedunia.. hmm..

    ReplyDelete