Pages

Friday, April 12, 2013

Casio BP-120

Casio BP-120 Blood Pressure Monitor yang menjadi buruan peminat tegar jenama Casio. Telah menjadi sejarah dan telah dihentikan pengeluarannya. Merupakan keluaran selepas Casio BP-100. Namun jam ini cuma mempunyai fungsi jam dan blood pressure monitor sahaja. Berbanding abangnya Casio BP-100 yang lebih advance seperti mempunyai fungsi alarm, lampu dan stopwatch selain fungsi asasnya iaitu masa dan blood pressure monitor. Bacaan yang agak baik dan agak hampir dengan bacaan alat blood presure yang sebenar. Tali jam original aku simpan untuk mengelakkan tali jam rosak dan terputus. Jadi aku gantikan dengan tali getah yang lain.

Tentu sahaja perkataan Japan yang tertera di caseback ini yang menjadikan jam Casio ini dianggap sebagai lagenda. Kerana rata-rata jenama Casio masakini dipasang di Thailand dan China. Seronok juga mencuba fungsi blood pressure jam ini. Boleh mengetahui keadaan blood pressure pada bila-bila masa dengan meletakkan hujung jari di panel sensor jam. Pada skrin jam ini tulisan jepun sebelah kiri bermaksud systolic manakala sebelah kanan bermaksud diastolic. Agak berlainan berbanding jam Casio BP-120 milik saudara Asmar Dunia jam seperti link ini Casio BP-120

Kek hari jadi isteri tercinta bertemakan siri kartun kanak-kanak Tayo The Little Bus. Yang seronoknya bila melihat kek ini ialah anak sulung aku berusia tiga tahun lebih kerana kartun ni memang kegemaran dia. Aku pulak tak sampai hati nak makan kek ni, pasal cantik sangat.

 Hampir menyerupai kartun animasi yang sebenar. Memang sayang nak makan. Tak sampai hati.

Pandangan dari atas, kek nampak kemas dan menarik. Kanak-kanak memang teruja untuk membaham kek ni. Haha! Orang dewasa tengok kek ni memang tak sampai hati nak makan. Haha!! Tapi apa kaitan kek ni dengan Casio BP-120 Blood Pressure Monitor?


No comments:

Post a Comment