Pages

Sunday, July 24, 2011

Bagaimana Warga Israel ini boleh masuk Malaysia??

Pada perlawanan Pilihan Malaysia lawan Chelsea yang lepas, aku terpandang wajah warga Israel yang turut sama menjejakkan kakinya di Bumi Malaysia ini dalam lawatan dan perlawanan pertunjukan di Malaysia. Erm.. bagaimana warga Israel ini boleh lepas imigresen Malaysia ya?


Yossi Benayoun, warga Israel.



Seronok betul pemain Malaysia bermain bersama warga Israel ni..

Yeah!! Peminat pun turut sama bertepuk tangan setiap kali warga Israel ni membawa bola masuk ke kawasan penalti Malaysia.
Klik info Yossi BenMangkokhayun ni..
Pemain ni la yang buat ramai peminat Chelsea kat Malaysia ni jadi serba salah nak sokong. Adoi!! Terpaksa la aku gantung jersi Chelsea aku hingga kontrak pemain ni tamat!! Harap Chelsea tidak lagi mengambil mana-mana pemain dari Israel lagi..



7 comments:

  1. Senang aje jawapannya. Dia boleh masuk sebab dibenarkan masuk ... ha ha ha! Takkan tak ingat dulu pasukan kriket kebangsaan Israel pun pernah masuk main kat Malaysia? Macamana boleh masuk? Hmmm ... agak2 sendirilah.

    ReplyDelete
  2. silap..jawapan sebenar dia berketurunan Yahudi Sepanyol..passport dia Spain.dia kiranya jadi warga EU..ramai pemain israel atau latin america guna passport EU kalau nenek moyang dari negara EU.tak kira sebagai pemain import..

    ReplyDelete
  3. aku tak paham mengapa kau benci sangat dengan israel. mungkin kerana agama? tapi kau kena ingat, jiran-jiran rasulullah dahulu terdiri daripada orang-orang israel walaupun mereka enggan memeluk islam. islam jenis apa kau ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ko backing sangat orang israel apa hal bro? Mak bapak ko bangsa israel ke? Ke taksub dgn politik anwar? Jiran2 rasulullah keturunan yahudi, bukan keturunan israel. Ko ni setakat belajar dari internet google, blog orang. Mana la nak tau fakta sebenarnya. Nanti mak bapak ko mati ke, panggil la rabbi kat israel tu tolong bacakan talkin untuk arwah mak bapak ko ye.. suka hati ko la..

      Delete
    2. Mesti ko tak dapat bezakan antara yahudi(jews) ngan Israel kan? Sian kau, belajar banyak lagi.. buat kajian asal usul Israel tahun 1945..
      Ko tak kesian kat orang arab Kristian & Islam masa tu dihalau & disembelih rejim Israel ni dari bumi Palestin?

      Delete
    3. Bro AnonymousAugust 1, 2012 1:05 AM,
      Aku benci REJIM ISRAEL pasal kekejaman mereka terhadap penduduk palestin dan kekacauan&ketidakstabilan keselamatan yang sedang berlaku di dunia hari ini.
      Takyah ko tanya aku Islam jenis apa, kalau diri ko sendiri pun tak pandai nak bezakan bangsa Yahudi(jews) dan Regime Israel(Israeli)..

      Delete
  4. alu nak manas..pok..tangga ko apa nak dpolah daknya ngn urg palestin...

    ReplyDelete