Pages

Wednesday, November 3, 2010

Seiko 5 Sports Automatic

Kali ini aku tampilkan kehebatan Seiko 5 Sports yang mungkin telah dipandang sepi oleh sesetengah pengumpul dan penternak jam Seiko Automatic.
Design Seiko 5 Sports semakin hari semakin lawa. Sesuai untuk kolektor yang tidak mampu membeli jam yang berharga ribuan ringgit tetapi mahukan kelasakan ala Seiko Diver.
Jam ini sebagai contoh mengambil sedikit design Seiko Tuna (Tuna Can). Crown yang cun dan begitu cantik sekali.
Dari sudut yang lain pula. Bracelet jenis stainless steel tu bro.. Jangan tanya berapa harga, tetapi tanya, beli kat mana.. Haha!!
Ya, Seiko 5 Sports dengan dial putih.

Ini dia Seiko 5 Sports Tuna Can.. (nama aku boh sendiri). Bezel seakan jam Seiko Diver Monster.

Movement 7s36B dengan pacuan 23 Jewels!! Mantap la bang..
Berat gak jam ni, macam pakai jam diver!!

Bracelet juga seakan jam Seiko Diver yang lain dengan adanya safety clasp.

Gaya pemakai yang anggun. Walau diri kita terasa kurang hensem, secara automatik, pemakainya tiba-tiba rasa dirinya hensem. Haha!! Best pakai jam ni beb!!

Masih baru keluar kedai 1 minggu yang lalu. Ada bau kedai lagi ni..

Malam terasa sunyi. Tetapi dengan dial yang mampu memberikan cahaya pada waktu malam. Kebiasaannya kita akan nampak marker dia yang menyala. Kali ini, jam ini menjadikan Dial dia pulak yang menyala di kala malam..

Ini lah dia keadaan dial jam ini pada waktu malam dan gelap. Macam ada lampu indiglo pulak..

Aku tak tau nak bandingkan dengan jam apa, tetapi kali ini aku gandingkan dengan Seiko Black Samurai. Ok kot no..? haha!! Sebab kebetulan aku memakai jam Seiko Black Samurai pada hari ini. Sebenarnya jam ni bukan jam aku, tapi jam kawan aku.. Jangan pulak tanya berapa last price.. Sebab jam ni aku dah pulang balik kat tuan dia..

6 comments:

  1. Mmg hensem bro. Terasa nak jd hensem pasni. Haha.... Buatan dia nampak macam diver. Lawa tangkas & bergaya.

    ReplyDelete
  2. wah mcm cinta pandang pertama kat aku la....sukanya....wah aku nak ......nak nak ank

    ReplyDelete
  3. Duniajam: Terasa hensem pakai jam ni.. Berat, tak macam pakai seiko 5 sports yg biasa. Sama berat ngan seiko monster je.. Harga dlm RM550-RM650 kat pasaran.. Mcm nak angkat gak la mvmt 7s36 sebijik.. 23 jewels tu..

    Nazri.tan: Best bro, x dpt pakai diver, pakai seiko 5 sports yg mcm diver pun jadi lah.. Sebab, bukan kita pakai buat menyelam pun.. haha!! mvmt lagi bagus dari seiko monster (7s26 21 jewels) Mengikut bilangan jewels dia la..

    ReplyDelete
  4. bro....model apa nie...tahu tak? kalau ada code number...senang nak mencari nyer...hehehe

    ReplyDelete
  5. jam ni nombor 7s36-02v0.. Nombor S dia tak tau la pulak.. hehe!!

    ReplyDelete
  6. Sy ad made in japan conplete set nk jual model jam ni

    ReplyDelete