Pages

Wednesday, February 3, 2010

Seiko Diver "Turtle" Red Dial Pepsi Bezel 6309-7040 (SOLD)

Handsome tak si pemakai Turtle 6309-7040 ni?
Begitu selesa sekali di tangan. Wrist kecik pun hensome jugak pakai.
Lidah terjelir sedikit lah rubber strap dia tu..
Dial merah & pepsi bezel tu yang buat dia hensem tuh..
Dial merah tu sebenarnya dial baru aftermarket (custom made)
Ada sorang je yang pakai kaler ni dengan bezel pepsi kat malaysia ni.. (Aku agak je ni, ntah betul ntah tak)
Kalau jumpa orang tu, jangan ragut plak ye..
Case yang berkilat!


Crown polished sampai berkilat.

Tengok caseback dia tuh? Mengancam!!
Kena pakai spek itam aku nak amik gambar ni! Berkilat2 beb!!


Penat bergambar, besandar lak di dinding!!
Penyu 6309-7040 ini jugak dikenali sebagai penyu muda (betul ke ni?)
Keluaran sekitar 1980an ini semakin pupus. Jika terjumpa kat mana-mana, sila sambar sebelum dia pupus sepenuhnya.

Pemilik baru: Timur Jauh, Selangor


2 comments:

  1. Sayang, teringin nak angkat satu. Tapi aku tengah sesak sekarang. Kesian kat aku. Huhuhuhu...

    ReplyDelete
  2. Adoi, Time sesak camni la banyak godaan. Lum ada rezeki, Kalau berminat ngan turtle-turtle aku, aku leh holdkan sampai dah tak sesak.. hehe!! Aku pun tengah sesak angkara turtle tua hensem aku tu. Tu yang nak let go banyak2 utk cover balik.. uhuks!! Gila tul la...

    ReplyDelete