Pages

Wednesday, October 14, 2009

Patek Philipe Geneve Swiss Automatik (SOLD)

Ni saya tolong kawan saya jualkan jam dia..
Nak cari stok baru katanya..
Pertama kali tengok jam ni saya dah tertarik dengan design jam dia yang nampak mewah..
Nampak bergaya dan dial yang dibuat kemas dengan warna rose gold..
Dial dilengkapi dengan Hari di pukul 9
dan Tarikh pada pukul 3
Arabic Number dia yang nampak kemas dengan ton keemasan
Inilah gaya si pemakainya kot..
Saya dah mencuba jam ni di tangan dan terasa sangat selesa sekali..
Hingga saya terasa bisa racun supaya membeli jam ni..
Tetapi tumpuan saya ketika ini ialah mengumpul jam-jam lama (vintage), kerana itu,
keinginan untuk memiliki jam ni saya kuburkan
Memandangkan jam ni masih berkeadaan baru...

Logo rasmi Patek Philippe terukir di crown jam..
Button sebelah kanan tu untuk selaras hari
Sebelah kiri untuk menyelaras tarikh
Enjin Automatik dia terukir kemas nama Patek Philippe!!
Membuatkan sesiapa yang terpandang akan jatuh cinta
Ini kerana buatan yang begitu teliti dan kemas sekali untuk jam replika
Khabarnya, harga jam ini di pasaran dijual dengan harga antara RM600 hingga RM800 di pasaran...
Jam Original untuk model ini RM20K +++ (huhu!!)
Setelah digunakan 24 jam, saya dapati, power reserve jam ini mampu bertahan lebih daripada 48 jam..
Ini kerana untuk satu pergerakan tangan, rotor enjin dia mampu berpusing sehingga 4 & 5 kali
Ini yang menyebabkan power dia mampu bertahan sehingga 48 jam jika tidak digunakan
malah untuk tambahan kuasa, jam ini dilengkapi dengan manual winding (kunci) juga.
Spesifikasi:
Enjin: Automatik & manual
Diameter: 42mm tanpa crown, 44mm dengan crown
Tali: Leather Patek Philippe, Buckle Patek Philippe
Warna: Rose Gold
Cermin: Kaca
Komen umum: Jam replika yang sangat cantik selepas replika Panerai manual winding
Untuk harga pengenalan jam ini, sahabat saya umumkan ialah
Boleh hubungi saya (Rizal) di
sms: 013-8489441/
Pemilik Baru: Halida, Kuala Kangsar

No comments:

Post a Comment